اخبار و تازه های دنیای کامپیوتر و IT

وبلاگ شخصی وریا عزیزی

اخبار و تازه های دنیای کامپیوتر و IT

وبلاگ شخصی وریا عزیزی

فیس‌بوک هشت ساله شد!

فیس‌بوک در چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ در دانشگاه هاروارد متولد شد و اکنون پا به هشتمین سال تاسیس خود نهاده است. تا ۳۱ دسامبر سال گذشته تعداد کاربران فیس‌بوک بالغ بر ۸۴۵ میلیون نفر برآورد شده است. 

 

 

مارک زاکربرگ، این سایت را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا، به عنوان یک وب سایت اجتماعی کوچک ویژه دانشجویان این دانشگاه طراحی و راه‌اندازی کرد.
وی در آن زمان، بیست ساله بود. بدون شک امروزه نام فیس‌بوک با «مارک زوکربرگ» گره خورده است.
وی اکنون به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس جهانی، لقب جوان‌ترین میلیاردر جهان را یدک می‌کشد.
حضور مدیر فیس‌بوک در اجلاس روسای جمهور گروه جی۸ که تابستان سال جاری در کشور فرانسه برگزار شد و نیز انتشار عکس‌هایی از دیدارهای دوستانه وی با شخصیت‌های مهم سیاسی، از جایگاه ویژه‌ای که فیس‌بوک در طول این سال‌ها به دست آورده، حکایت می‌کند.
همچنین ساخت فیلم «شبکه اجتماعی» توسط دیوید فینچر کارگردان نامدار هالیوود پیرامون چگونگی بوجود آمدن فیس‌بوک و مؤسس آن، به شهرت هرچه بیشتر آن کمک کرد.
جامعه مجازی فیس‌بوک، در واقع محفلی از دوستان و آشنایان یک کاربر به شمار می‌آید و هر کس می‌تواند در هر لحظه دوستان جدیدی را به مجموعه دوستان خود اضافه کند.
امروزه سایت‌های بی‌شماری در جهان از دکمه Follow فیس‌بوک استفاده می‌کنند و این خود دلیل دیگری بر قدرت روزافزون این شبکه اجتماعی محبوب به شمار می‌رود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سیروان 1390/12/03 ساعت 04:30 ق.ظ http://bivaffa.blogfa.com

سلام وبلاگ قشنگی داری
مطالبش خوب بود
به منم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد